szamárSágok

Friss topikok

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

ezeket bőgtétek

  • Tblog: Az USA-t árnyalja, hogy pl. az autó-biztosítás minimum 70 dollár / hó, de kezdőknek 150, kezdő nag... (2016.09.25. 11:51) felháborító
  • Szepesházy Imre: Kedves Csacse! Van egy kis gond a a táblázattal! Szlovákiában valóban ennyi a jövedelemadó, de se ... (2016.09.21. 16:41) felháborító
  • Frank Waldner: Minnel kevesebb az ado annal jobban forog a penz . Nem jo ha alacsony adot fizetsz mert akkor szor... (2016.09.20. 23:58) felháborító
  • Frank Waldner: Akkor mostmar tudjatok hogy a fideszesek mibol lettek milliomosok !Ezert nem eleg a rezsire a penz ! (2016.09.20. 23:43) felháborító
  • _JoE_: Ha mind ez igaz, akkor miért kerül ugyanannyiba vagy akár még drágább is szlovákiában? (2016.09.20. 21:18) felháborító
  • Utolsó 20

2011.12.13. 18:25 csacse

felháborító

Nem ezt akartam ma blogolni, de ezt muszáj volt kiraknom.Hát vannak bajok...

adó.jpg

El kell innen menni, nincs mese

//itt is megjelent barikad.hu/node/18779 //

hirdetés

wakeliteweb-banner

144 komment

Címkék: politika orbán magyarország szlovákia dízel autó szégyen segg adó béka baj fizetés benzin sorrend matolcsy Wass Albert


A bejegyzés trackback címe:

https://csacsee.blog.hu/api/trackback/id/tr533460996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ditlzon 2011.12.14. 13:58:28

el. és pont
azt a másfelet is levehetnék már, hogy egyenlő legyen...

kétfarkúkutya 2011.12.14. 21:12:18

és ez az a Mercer, aki úgy válogatja össze az adatokat, h mindig mi tűnjünk a legrosszabbnak?
itt egy ríl: www.oecd.org/document/47/0,3343,en_2649_34533_44115887_1_1_1_37427,00.html

Six 2011.12.15. 08:28:39

mondjuk ez szimpla hazugság. 2011-ben 62,18% marad a munkavállalónál

Kivlov 2011.12.15. 08:44:18

Ez másképp nem is megy ilyen általános felfogás mellett, hogy az emberek nagy többsége az államtól várja a megváltást, annak tartja a markát, ahelyett hogy magán segítene. Valamiből kell az adóbevétel, amit visszaoszthat az állam...

haziur 2011.12.15. 10:14:04

@kétfarkúkutya: Szia, a linkelt OECD.org-os táblázat azt mutatja, hogy az országokban a _különböző_ adóbevételek hogyan viszonyulnak az ország GDP-jéhez.
Fogalmam sincs mi ez a Mercer felmérés, de a két adat köszönőviszonyban sincs egymással.

Six 2011.12.15. 10:35:03

@Kivlov: ez alapvetően még igaz is lenne, de a tábla pont azt mutatná, hogy másol érdekes módon az állam sokkal kevesebb pénzből (hatékonyabban) látja el a feladatait

qqri 2011.12.15. 11:30:08

Más országokban nincs ennyi eltartásra szoruló ember, akár milyen okból eredően...

virtualdog 2011.12.15. 12:22:06

Mindenki sír, hogy el kell menni... Az a baj, hogy kint meg tök más lesz a baj, ráadásul az a szar nem a mi, nem a ti szarotok! Haverom az USA-ban él, neki már az ottani dolgok szúrják a szemét. Mindenhol vannak bajok. Itt mi még egész jól megvagyunk. Nincsenek utcai lövöldözések, gyújtogatás, nincsenek éles és látványos vallási összezördülések... meg lehet lenni. Egyébként meg a statisztika bebizonyít mindent, meg az ellenkezőjét is. Sok az adó, de lehet, hogy a szolgáltatás is sok? Az ebből a táblázatból nem derül ki, hogy mennyit fizet a lengyel vagy szlovák polgár, ha fogorvoshoz kell mennie vagy bármi ilyesmi. Persze több beszedett pénzből könnyebb lopni, az is igaz, de az már más kérdés (és lopás botrányok is mindenfelé vannak). A tömegközlekedés például itthon, legalábbis Budapesten, NAGYON olcsó és NAGYON gyakran jár (éjjel is), más Európai országokhoz képest.

Kivlov 2011.12.15. 12:33:33

@Six:
Ez alapvetően igaz is! Kevesebb közszolga kéne, kisebb szoc rendszer, kevesebb adókedvezmény.

Kivlov 2011.12.15. 12:34:57

@qqri:
Itt sincs ennyi eltartásra szoruló. De ez a hülye állam mégis eltartja...

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.12.15. 12:36:52

helló mindenki,

a posztot pusztán felindulásból raktam ki, eredetileg a karácsonyról szerettem volna írni. Általában mindenben megtalálom a szépet, így még a karácsinyi vásárlási őrületben is. Aztán szembejött velem ez. Az a problémám, hogy manapság naponta szembe jön velem egy olyan ami kinyitja a bicskát a zsebemben. Apám mindig azt mondja, hogy "fiam akárki lesz kormányon a szőlőt akkor is nekünk kell megkötni". E szerint élek én is, nem várok a sült galambra, dolgozom, adózok stb. DE, kezd kibaszottul tele lenni a faszom azzal, hogy 0 jövőképpel élek bele hónapról hónapra ebbe büdös,kúrva országba. Tisztában vagyok azzal, hogy picsa sok léhűtő és faszkalap megmondő ember van ebben az országban, hiszen jó példa, hogy a focihoz nálunk mindenki ért. De a kormányom baszik tenni bármit is. A statisztika szerint 1 hét szorulás, 1 hét fosás az 2 hetes intervallumban tökéletes bél működés, de azt is látom, hogy mindenhol előttünk vannak a szlovákok, a csehek, a lengyelek és ezt nem csak a statisztikából veszem le. Ha valaki annyira hazaszerető, hogy itthon küzd, hát tegye, én nem bántom. Nekem egy életem van, nem hagyom, hogy egy ilyen állam megkeserítsen... Akinek bántja a lelki világát, hogy nem akarok itt élni, annak bántsa. Nem érdekel. Én életem, én véleményem, én választásom. Mindenesetre érdekes statisztika lenne, hogy a megkérdezett 18-35 éves korosztály hány %-a menne innen ha lehetne...

Blackhill 2011.12.15. 14:38:55

Szép jó napot! Az azért elgondolkodtató hogy jó pár kommentelő haza szeretete olyan mértékű amire nem mondhatók mást csak a régi jól ismert Hofi idézetet: Ti ne is meggyetek sehová aranyapáim rátok itthon van nagy szükség! Kár ragozni amikor ilyen mértéktelenül meglopva, kiszipolyozva taszítanak egy társadalmat, amit 20 éve ringatnak állom világba és 20 éve gyakorlatilag birka módon bármit letuszkolhatnak a magyar emberek torkán az a társadalom megérdemli a sorsát. Ezt már Gróf Széchenyi István is leírta mielőtt valaki hazaárulózni kezdene.

PappGabor 2011.12.15. 15:27:07

@kétfarkúkutya: Biztos tök ríl és aktuális lehet a linkelt 2009-es cikkhez mellékelt kép :P

mokuska74 2011.12.15. 15:51:38

@Ramiz: Kedves Ramiz!
20 év sürgősségi kórházi munka után, igen is felháborítónak tartom! Itt csak attól szednek be adót, aki a közszférában húzza az igát. Nem csak Budapestből áll Magyarország. Mindenki azzal jön, hogy ott így, meg úgy... El is hiszem, mert ott a bérek is 1,5-2x-ek a vidékhez képest. Persze, hogy könnyebb ott megélni, hiszen a rezsi, a tömegközlekedés, sokkal alacsonyabbak az átlagnál. Nem is csodálom, hogy aki teheti menekül ebből a lehetetlen helyzetből! Azért, mert Pesten meg lehet élni, nem jelenti azt, hogy a vidéken élők nem szűkölködnek! Sőt! Amit a vidéktől elvonnak, szépen a fővárosra költik.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.12.15. 16:58:49

Köszi, azt hiszem a mai napi bejelentés tette a be a kaput a nyugdíjakról. Nincs itt maradás! A jó kurva anyját az összes parasztnak aki nem ad számlát és minimálbérből vállalkozó ...

Nzoltan 2011.12.15. 23:57:26

@mokuska74: Ja persze. És a közszféra bérét szerinted kinek az adójából fizetik?

Hogy mennyi ilyen okos van ebben az országban.... Azért tartunk itt.

Joe Pass · http://vegyes.blog.hu 2011.12.16. 00:29:39

csacse: úgy látom, neked először is egy jó pszichiáter kellene - mindjárt utána jöhet a tánc- és illemtan, aztán egy magyartanár...

MOS-FET 2011.12.16. 04:36:45

Szép napot!
Minden NEMZETNEK van alja.
Viszi a szél a szemetet.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.12.16. 08:19:48

@Joe Pass: te is egy megmondó ember vagy, információk nélküli okostóni ...

Nzoltan 2011.12.16. 10:38:58

Gondolom a táblázat az átlagot mutatja. A sokak által szidott "gazdagok" ennél jóval többet is szoktak fizetni. Adócsökkenté side, gyerekkedvezmény oda....

Sys 2011.12.16. 18:28:31

@csacse:
Tudod erre szokták mondani: Csináld utána!
Ha van egy szakmád és abból el tudsz indulni mint vállalkozó... igenis rá fogsz fanyalodni a számla nem számla kérdésre. Miért is??
Mert ha számlát adsz akkor fizetsz annyit amennyit
Ha nem akkor kevesebbet azaz a minimál után fizetsz. Namármost. A kedves üfeledet megrendelődet rohadtul nem érdekli hogy neked mennyi az annyi akármiből. Csak egy érdekli.: Minél olcsóbban megúszni azt amit megrendel(ne).. ergo rászorít téged arra hogy ne adj számlát mert akkor olcsóbb leszel.. kapische?
Életből vett tapasztalat...

Luiking 2011.12.16. 19:45:10

Szerintem ne mi menjünk külföldre hanem a kormány és minket itthagyva is csak jobban járunk mintha maradnának. Én gőzerővel tanulok Kinaiul mert arra nagyon nagy szügségünk lesz nemsokára mivel ők fognak diktálni az egész világon. Próbálom szeretni a rizst és az édes-savanyu levest is . Vonyitani már hamarabb megtanultam a Bruce Lee filmekből .

shawshank 2011.12.16. 23:07:19

Persze az is baj, hogy ilyen rosszul állunk a listán, de az még aggasztóbb, hogy 6480 embernek ez még tetszik is :)

DrJazz 2011.12.17. 09:20:52

Teljesen egyet értek csacse-val, el kell menni az országból, nekem is tele lett a tököm ezért nálam a gondolatokat tett követte. Ez év februárjában el is hagytuk az országot családostul és nem bántuk meg, sőt, mindenhol kell kűzdeni az életben maradásért, sehol nem adnak ingyen semmit, de nem mindegy, hogy közben milyen szinten hagynak élni. Azért mert vhova születtél nem azt jelenti, hogy ott is kell leélned az életed, főleg ha csak baszogatnak állandóan, én mindenkinek azt mondom merjen bele vágni mert teljesen más a világ mint amit magyarországról látni... ;)

DrJazz 2011.12.17. 09:30:11

@Ramiz: Ne haragudj de röhögnöm kellett hirtelen ahogy olvastam a hozzászólásodat, maradjunk mert itt olcsó a tömegközlekedés, ezért érdemes maradni tényleg. Ne abból indulj ki amit mások mondanak, "haverod az USA-ban él" és panaszkodik, de azért csak ott él... ;)

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.12.17. 10:01:15

Én Kanadában éltem 9 évig és hazajöttem, pedig kevesebb adót fizettem, állampolgár vagyok, sokkal jobban éltem.

Egyébként sajnos nagyot téved Wass Albert... (Bármennyire is dievatos a neve mostanában), ugyanis az értelmes ember azért él, hogy dolgozzon. Az emberi élet alapja a munka. Az értelmes ember akkor is dolgozik, ha egyébként minden feltétele adott, hogy munka nélkül is jól éljen.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.12.17. 11:54:37

@Urban Gorilla: a munkával nincs baj, dolgozni kell, de becsületes munkával nem tudsz becsületesen élni, ez a baj. Ha dolgozol, de nem tudsz élni, mert a munkádért kapott juttatásból nem tudsz megélni, na azzal van a baj. És itthon ezzel van a nagy baj.

Gabóca78 2011.12.17. 13:01:18

Köszöntök mindenkit!
Én dolgoztam kint külföldön, de azért ott sem kolbászból van a kerítés. Így hazajöttem. Gondoltam az embernek a családja mellett a helye, mert sajnos ott kint nincs család...
Most belekezdtem egy nagyon jó lehetőségbe és szeretném ha elolvasná és ha tetszik amit leírtam akkor kérlek hívjon fel vagy írhat is.
Szeretném a figyelmébe ajánlani, hogy van egy új energia és telekommunikációs cég a piacon, ami 18 éve működik a világban és 21 országban van jelen. Van egy világkereskedelmi egyezmény, ami alapján megversenyeztetik a nagy szolgáltatókat. Magyarország májusban csatlakozott ehhez a rendszerhez.
Ez egy amerikai cég, amely több országban partnerkedik a nagy szolgáltatókkal és kedvezményesen értékesít mindennapi szolgáltatásokat. Itt értem a vezetékes telefont, mobilt, internetet, energiát és gázt. Terjeszkednek Európában. Kulcs embereket keresnek.
Tulajdonképpen ez egy MLM rendszer, viszont nekem nagyon tetszik, hogy nem terméket, hanem szolgáltatást értékesítenek a piaci ár alatt akár 30,40 %-kal. Gondoljon bele, hogy abból lehet pénzt keresni, hogy az ismerősök, vagy idegen emberek fizetik a számlájukat. Többféleképpen lehet ebből pénzt keresni. Ez egy életre szóló lehetőség, amit nem érdemes kihagyni.
Ezt így nehéz leírni tökéletesen, hogy miről van szó. Jobb lenne egy személyes találkozás.
Mikor lenne neked jó a megbeszélés kb. fél órára?
Új élete most kezdődhet.
Várom válaszát levélben, vagy telefonon.
Üdvözlettel:
Bernáth Gabriella
20-443-5494
kutyaugatas@gmail.com
06203668679

Aviva (törölt) 2011.12.17. 15:31:43

Nem véletlenül szeretnék én is elmenni innen... És ez csak az egyik ok. Lesznek itt még cifraságok, és mire ez eléri a tetőpontját, én már nem szeretnék itt lenni. És nem arról van szó, hogy azt várom, hogy máshol majd mindent a seggem alá tolnak, hanem pont, hogy dolgozni szeretnék, amire itthon vagy nincs semmi lehetőségem, vagy csak megalázó fizetésért. Most egyetemre járok, diákhitel, szoctám, stb., ami jó, jó, örülök, hogy van, de ugye nem lehet belőle normális keretek között megélni (pláne, hogy már nem csak magamat tartom el). A fizetésem NEM lesz ennél több itthon, ha a szakmámban akarok dolgozni. Sok más országban viszont legalább a négyszeresét megkereshetem ennek, úgyszintén a szakmámban. Szóval eszemben sincs itthon maradni.

Zsebinyuszi 2011.12.17. 18:54:19

Sokaknak mehetnéke van, de attól még nem lesz jobb semmi. A dánok csak kettővel előbbre vannak a listán. Náluk is sok a levonás, viszont látszatja is van! Az egész ország vígan él, úgy a kisemberek, mint maga az ország egésze. Mert a bevétel nem zsebekbe távozik, hanem oda, ahol valóban szükség van rá, az oktatásba, egészségügybe. A rablóinkat kellene elkergetni, nem hagyni, hogy ők kergessenek el!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.17. 18:59:53

Én havonta 80 ezret keresek és 280 ezret költök:-))

aum 2011.12.17. 19:20:28

A 48,5% az úgynevezett adóék. Jövő évtől gyerekkedvezmény nélkül, az átlag és átlag alatt keresőkre számolva. Magyarul, a munkáltatónak 100 forintba kerülsz, de ebből 51,5 forintot kapsz nettóba. Gyanítom, hogy a táblázat az átlagkeresetre vonatkozik. Speciális magyar vonás, hogy nálunk a sok minimálbéres miatt a legalacsonyabb kereseteket is muszáj agyonadóztatni. Ez viszont a 22-es csapdája, hiszen azért trökközik a hazai kis- és középvállalkozások közel 100%-ka az alacsony hivatalos bér + zsebbefizetés kombóval, mert az összesített adószint magas. Tanulmányok szerint egy átlag magyar kkv az árbevételének 50%-kát továbbítja az államnak adó formájában. A legmegdöbbentőbb, hogy ez az arány a multiknál sokkal-sokkal kisebb, 15-20% lehet. Például az egyik legnagyobb multi, az Audi egyáltalán nem fizet társasági adót a 200 milliáárdos nyeresége után és ÁFÁ-t is alig, hiszen zömmel exportál, ami 0% áfás. Milliárdos értékű gépekkel termel, ami után semmilyen adót nem kell fizetni, így nagyon hatékonyan tud termelni, egy dolgozójára 50-60 millió forintos termelési érték jut. Egy tőkeszegény magyar kisvállalkozó jó ha az ötödét tudja ennek előállítani, mégis több adót akarnak rajta behajtani. És persze a szegény Audi kapja a 16 milliárdos támogatást a gyárbővítésre.
Sajnos tényleg el kell innen menni, máshol hagyják élni, aki termel, dolgozik. Ausztriában a kezdő kft-nek például egy évig adómentesség jár, sőt innovációra még támogatást is kaphat. Nálunk eleve két lezárt nyereséges üzleti év kell ahhoz, hogy például Széchenyi-terves pályázaton indulhass. Az gondolom tiszta sor, hogy egy kezdő vállalkozás jellemzően veszteséges az indulás időszakában - megint 22-es csapdája.

aum 2011.12.17. 19:31:13

@Zsebinyuszi: pontosan, Dániában a világon a legalacsonyabb a korrupció. A magas adóknak van értelme, látszatja. Náluink a közbeszerzések 80%-ka kenőmájas. És nincs semmiféle független hivatal (mint Olaszországban), vagy ombudsman (mint Szerbiában) ami vizsgálná a visszásságokat. Ha nincs közvetlen perdöntő bizonyíték a korrupcióra (tettenérés, videofelvétel, 5 tanu) akkor az egész utolérhetetlen. Ha jól tudom egy évben 200 alatti esetben indítanak eljárást korrupció miatt, ezek jórésze olcsó hivatali megvesztegetés (rendőr, parkolóőr). A többezer milliárdos közbeszerzéseknél alig tucatnyi esetben vizsgálódnak.

zest 2011.12.18. 02:11:10

www.taxrates.cc/html/hungary-tax-rates.html
Ez egy 2011-12-es adat... a baloldali menüben lehet válogatni, hogy ki és hova szeretne menni adózni...

ampelmann 2011.12.18. 08:33:24

@DrJazz: 3-5 év múlva majd olvasd el megint a kommented. érzéseket pedig írd le.

Leslie Frank 2011.12.18. 08:40:44

@csacse: Értelmes embernek látszol... Indítsunk egy mozgalmat a szép magyar beszédért.

DrJazz 2011.12.18. 08:41:30

@ampelmann: Mire gondolsz konkrétan?

ampelmann 2011.12.18. 08:52:29

@DrJazz: arra hogy rájössz majd hogy egy dolog jobb ott a pénz. minden más ugyanolyan. Max mindig megtűrt leszel ott bevándolró.

aum 2011.12.18. 10:17:23

@Leslie Frank:
Legelsőnek ki kell szorítani a hatalomból a hazudozó, lenyúlós politikai elitet
Átfogó adóreform kell az egyes gazdasági és társadalmi szereplők teherviselési képességének figyelembe vételével.
A vagyonadó bevezetése szerintem elkerülhetetlen, csak ezt politikai okokból egyelőre halogatják.
Álllamreform az olcsó és tiszta állami működés megteremtéséhez.
Nem ártana egy közpénzügyi ombudsman, aki bármilyen közpénzfelhasználást vizsgálhatna.
Széleskörű társadalmi konszenzust kell elérni a szükséges változásokról, hiszen azokat több éven, akár több választási cikluson keresztül kell keresztül vinni.
Nincs benne semmi ördöngősség, követni kell más országok felemelkedésének bevált receptjét.

Leslie Frank 2011.12.18. 16:51:53

@aum: Soraid gondolatébresztők, ezért lényegi egyetértésem mellett egy kicsit hosszabban válaszoltam.
kaleidoscop-001.blog.hu/2011/12/18/valaszlevel_aum_szamara

DrJazz 2011.12.18. 17:08:20

@ampelmann: És ezt te onnan ahol vagy honnan tudod ilyen jól? ;)

DrJazz 2011.12.18. 17:09:45

@ampelmann: Szeretem mikor nulla rálátással és tapasztalattal megmondják, hogy mi a helyzet...

ampelmann 2011.12.18. 21:33:04

@DrJazz: 4 évet éltem külföldön, EU-n belül egy másik fővárosban de hazajöttem és pedig jó munkám volt ott is, pénzintézetnél és nem kirugtak, leépítés, magamtól.

DrJazz 2011.12.19. 00:46:49

@ampelmann: De ettől még nem tudod, hogy ahol én élek ott milyen a helyzet vagy rosszul gondolom? ;)

virtualdog 2011.12.19. 03:26:28

@DrJazz: Nem mondtam, hogy bárkinek is maradnia kéne, csak azt, hogy túl van lihegve a helyzet. "El kell menni...", dehogy kell. Lehetni lehet. Mondjuk a magyarok mindig is szerettek külföldre költözni nagy számban nehéz időkben, úgy gondolom.

A tömegközlekedés csak egy példa volt, nem az a lényeg, hanem az, hogy alapvetően mindenhol lehet jól érezni magát az embernek, meg szarul is. Rentegeg film készült már arról, hogy jóléti országokban a felső 1%-ba tartozó elit tagjai éppen hogyan és miért érzik szarul magukat, és arról is, hogy mennyire bele lehet szarni a bajokba és az élet napfényes oldalát nézni egy csóró balkáni országban is. Persze vannak "abszolút értékben" is félretehetetlen nehézségek is. Például mindennapos életveszély vagy az éhhalál réme. De nálunk ilyen nincs. Igenis lehet boldognak lenni. Csak egy csomó ember nem is próbál. Szerintem.

virtualdog 2011.12.19. 03:29:02

@mokuska74: Igaz, a vidékről nem sokat tudok, bevallom.

DrJazz 2011.12.19. 16:43:37

"alapvetően mindenhol lehet jól érezni magát az embernek, meg szarul is" pont ez a lényeg amit írtál, "el kell menni" ha nem érzed jól magad, ezért mentem el én is és ezért menjen el mindenki aki nem érzi jól magát ott ahol van, a világ nem magyarországból áll hanem egy bolygónyi lehetőségből és országból. Születsz egy bizonyos helyre és ha nem érzed jól magad irány tovább ;)

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.12.20. 16:39:00

Azért ez a táblázat így kurva nagy hazugság ám! Egyrészt itthon nem 51 százalék marad az embereknél (én a 145 ezres bruttómból IDÉN 95-öt kapok meg, az mintha közelebb lenne kétharmadhoz, mint a félhez) másrészt pl az USA-ban NEM MARAD 79% a dolgozók zsebében, max talán a legalsó adósávban (igen, az USA-ban többkulcsos adó van) Elég megnézni ezt a táblázatot: www.bargaineering.com/articles/federal-income-irs-tax-brackets.html
Szóval oké, hogy szar a helyzet, oké, hogy paraszt a kormány, de feleslegesen azért nem kellene szítani az emberek agyát olyan faszságokkal, amikről öt perc alatt ki lehet deríteni, hogy kamu.

gumik 2011.12.20. 19:09:47

egy szó mint száz azért az Orbán és társainak sikerült ezt a elfuserált országot mégjobban tönkre tenni na látjátok van itt varázsló de én inkább OZ-t nézném mint OV-t

Repulsor976 2011.12.20. 19:41:35

Igazad van Giggsy! Az csak egy dolog hogy egy allam mennyi adot von el. A masik fontos elem az, hogy mennyit juttat vissza az adozonak. Ezen a listan pl. elegge hatul kullognak a Benelux allamok, amibol egyenes kovetkeztetest levonni hulyeseg, mert ott pl. kiemelkedoen magas a visszaaramoltatasi rata. Leegyszerusitve: elveszik a penzt mindenkitol, aztan azt ujra kiosszak (tobbe-kevesbe igazsagosan)

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.12.21. 11:28:45

Basszus, a magas adóiról híres Svédország is hogy beelőz minket!
Így jár minden ország, ahol a birka bezabálja az adócsökkentős kampánydumát.

kacsa65 2011.12.22. 09:42:37

@Gabóca78: Ezeket az MLM szarságokat még mindíg beveszi valaki?!
@aum: És a multiknál dolgozó emberektől mennyi pénz folyik be SZJA formájában? Ezt valahogy mindíg elfelejtjük, pedig ott nincs zsebbe fizetés. Én adnék az Audi-nak 5x16 milliárdot is, ha annyival több embernek adna megélhetést

aum 2011.12.22. 10:01:03

@kacsa65: multiknál mindössze 15% dolgozik, a fő foglalkoztató szektorok a kkv-k és az állami szektor.
A 16 milliárdos támogatás 2100 új munkahelyért az dolgozónként 8 millió forint. Hány év alatt fizetik vissza adó formájában ezt a 8 milliót? Felmerül, hogy a kkv-k támogatásával többet nyerne az állam - vagyis a közösség -, hiszen magyar tulajdonost támogatnánk, aki itthon fogyaszt, ellentétben a multival.
Ami biztosan állítható, hogy az állami támogatások 90-95%-kát multik, nagyrészt külföldi tulajdonosok kapják. Ez elképesztő aránytalánság, az EU-ban biztosan példátlan.

kacsa65 2011.12.22. 10:26:51

@aum: Aha. És abból a 85%-ból mennyi is a szolgáltató meg az állam? Vagyis az olyan, aki/ami nem létezne, ha gyártó cégeknél nem keresnének az emberek elkölthető pénzt? Egyébként szerintem 2-3 év alatt SZJA, ÁFA és TB formájában. Vagy még annyi se.

Gabóca78 2011.12.22. 10:43:51

@kacsa65: Köszönöm a hozzászólásodat. Erre csak annyit írnék Neked, hogy én bankban dolgoztam, de a főnökeim főnökeinek a főnőkei sem kerestek annyi pénzt, amennyit én, úgy hogy bejártak dolgozni. Én tudom azt, hogy életem végéig ebből fogok megélni, sőt a gyermekem is, mivel örökölheti a pozíciómat. Én nem verek át senkit, nem pilótajátékot hírdetek. Itt nem drága termékeket kell értékesíteni, hanem az emberek által egyébként is mindennap használt szolgáltatások költségének összegét (telefon, gáz, internet stb.) tudod csökkenteni 30-40%-kal. És nem is ügynökösködésről van szó, mert akkor én sem csinálnám. Ezt így nehéz leírni, ez annál összetettebb. Szívesen elmondom Neked részletesen, hogy miről van szó. Sokan nehezen tudják elhinni azt, hogy úgy is lehet pénzt keresni, hogy nem reggel 8-tól este 7-ig dolgozol. Természetesen én is fizetek adót, mint mindenki, aki legálisan dolgozik. Én egy lehetőséget ajánlottam, ha ezzel valaki élni akar szívesen elmondom személyesen. Köszönöm.

aum 2011.12.22. 10:55:49

@kacsa65: ÁFÁ-t nem fizet, sőt visszaigénylő pozícióban van, hiszen 99%-ban exportra termel ami 0%-kos kulcsú.

kacsa65 2011.12.22. 11:09:07

@aum: Persze, nem fizet ÁFA-t de a dolgozói igen....

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2011.12.24. 21:13:24

@csacse: Tudod miért nem adnak számlát? Mert ha adnak, akkór abból alaphangon nem 48,5, hanem 64% az elvonás és akkor még nem is ÁFA körös, meg nincs benne az iparűzési adó meg egyéb finomságok.

beci46 2011.12.26. 11:14:43

Azért nem piti a dolog...és élj meg belőle... még is sz@rban van az ország...

Érdekes 2011.12.28. 00:39:32

@Giggsy: Azért ez a táblázat így kurva nagy hazugság ám! Egyrészt itthon nem 51 százalék marad az embereknél (én a 145 ezres bruttómból IDÉN 95-öt kapok meg, az mintha közelebb lenne kétharmadhoz, mint a félhez) "

Azért ezt egy picit számold át..vegyünk csak a tök alap dolgokat, amiket mindegyik egyszerű ember rögtön át tud számolni.Semmi varázslag, csak ott a 145 bruttód, ez azt jelenti, hogy 185ezer forintot fizet a cég effektive ki érted.kb 40-ezer forintot te soha sem látsz, mert rögtön megy az államba, tehát papíron 145-öt mondanak neked, amiből ha nem szöszmötölünk bkv bérlettel vagy cafetériával 102-t kapsz...ennek "vásárlói értéke" számoljunk a 25% ÁFÁ-val 77 ezer forint nettó...mivel ugye az áfa szintén az állambácsihoz ballag.Ígyhát, minden varázslat nélkül ki lehet matekozni, hogy a 185 ezer forintból 108 ezer forint megy a kedvenc kis államunkba és te 77 ezer forintot kapsz..csak számolj utána :) Már írták előttem is, sok az "eltartott" , aki nem termel nem dolgozik.Ígyhát, azoktól vonnak le rengeteget, aki (hellyel-közzel) becsületesen húzza az igát.Fel nem fogom, hogy hogy a túróba engedik ezt az emberek már kitudja hány évtizede?????Sajnálatos, hogy ilyen a magyar nép...amiért nem tudtak kinevelni 1000 év alatt olyan kormányt, aki emberséges és felelős.Nyilván azért, mert itt magyaroszágon a nép nagy %-ka, nem rendelkezik ilyen tulajdonságokkal...

Érdekes 2011.12.28. 00:46:45

@Érdekes: ezt még megfejelném azzal, hogy a 400 bohóc a parlamentben 750.000 Forint (+járulék) - os fizetéssel, csak folyamatosan adósítja el az országot, privatizálják (jó ez régebben ment nagyon durván, már szinte semmi sem maradt), és sorra hozzák a rossz döntéseket, ami a kisembernek árt, aki csak szeretne normálisan, nem barlangban,hajléktalanként élni..és még mindig nem történik semmi :D oriási..legalább a (nem korrupt) rendőrök tennének valamit vagy szövetkeznének a néppel, bármi...

Érdekes 2011.12.28. 00:55:02

@Érdekes: Ja és elfelejtettem a kedvenc szuperbruttósításunkat, szóval nem a papíron 145ezer forintod után adózol, hanem annak az 1.27 szerese után....szánalom a köbön.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.12.28. 01:39:11

@Érdekes: egyrészt a szuperbruttó alá eső dolgokat bruttó feletti pénzt SOHA nem kapta meg az ember, így azt nem kéne ide számolni. Másrészt ÁFA bizony nem csak nálunk van (még ha itt is a legmagasabb), hanem a listán szereplő többi országban is. Elég megnézni, hogy a lista szerint az USA-ban a fizu 79%-a marad az embereknél. Vezessük akkor ezt le. A hivatalos adatok szerint egy buszvezető nagyjából 21.000 Dollárt keres egy évben, és ezzel a második, 15%-os adósávba esik. Ezt úgy kell érteni, hogy 850 Dollárt le kell tennie alapból és a 8.500 feletti keresetének a 15% százalékát vonják még el. Így nagyjából 2.725 Dollár szja-t kell fizetnie egy évben. Ez így mind szép és jó, mert arányaiban SOKKAL több marad a zsebében, mint egy itthoni dolgozónak... vagy mégsem? Több marad, de nem ennyivel. Ugyanis a számításból ott sem szabad kifelejteni a TB-t, valamint a nyugdíjjárulékot, ami újabb 1155 Dollár a fent nevezett buszsofőr esetében (az első, állami pillér, mert ott van még a magánnyugdíjpénztár is). A TB járulék nélkül (ami az USA-ban iszonyatosan bonyolult rendszer, most nem ásom bele magam) a kiskeresetű dolgozótól elvonnak így 18,5 százalékot. Ez jól hangzik, tény. DE, az USA-ban állami adók is vannak (államonként változó arányúak), nem csak szövetségiek, így azokat is hozzá kell venni, valamint ha az ÁFÁ-t is hozzávesszük, ahogy te tetted, akkor máris nem stimmel a listán állított mindössze 21 százaléknyi elvonás (illetve az állami adókkal együtt már az ÁFA nélkül sem). És akkor azt még nem is mondtam, hogy az USA-ban már egy szakképzett nővér (akik ugyebár szintén nem tartoznak sehol az agyonfizetettek közé) is a buszsofőrénél eggyel magasabb adósávba esik, magyarán már pusztán szövetségi adó plusz nyugdíjjárulék címen többet vonnak el tőle, mint 21 százalék, nem beszélve az egyéb dolgokról. Márpedig ha a lista egy ponton hamisnak bizonyul, akkor az egész valódiságát meg kell kérdőjeleznünk...

Abban persze maximálisan egyetértünk, hogy a honi adórendszer egy nagy rakás szar, és viktorbátyánk pereputtya csak még szarabbá tette (ki hitte, hogy ez még lehetséges?)

Érdekes 2011.12.28. 10:56:10

@Giggsy: A listák engem igazándiból nem érdekelnek....mindenki olyan listát csinál amilyet akar.Én csak elmondtam a tényeket és ami az én pénztárcámat is bántja..Az, hogy a bruttó feletti részt sose kapod meg és ez jó, és belenyugodsz ez nem biztos, hogy jó.Miért kell az államnak 34% nyugdíj?mert rossz a rendszer...és utána még tb 6% kb meg szja...meg még a mellékes vackok pár %.És még az áfa..én meg nem nyugszom bele, h azt sose kaptad meg, akkor az úgy hű de jó, és abba sem, hogy itt 27% áfának kell lennie.Pont ezért nem történik semmi, mert "hát az má úgy vót akkó jóvan úgy" hozzáállás van, ahelyett, hogy elgondolkoznátok, h MIÉRT is van úgy.De ha így jól van, akkor még lehet, hogy te is túl vagy fizetve :D 40 ezer hufot eleve nem kapsz meg, és 145 ezer forintnyi fizu helyett 184ből adózol..az amerikai példával hiába nyugtatod magad, hogy nem kapnak annyit mint a táblázatban, eleve jóval magasabb a bérük.Teljesen más lenne, ha a magyar nem a mutyizásra rendezkedett volna be, és csak 15%-ot fizetne a nyugdijjba és szja is kevesebb lenne, ráadásul nem egy megsem keresett/nem létező pénz után adóznál (szuperbruttó)..az áfa meg mondjuk 20%..és mondjuk akkor 185 ezredből maradna 115 körül ezer a 77 helyett..úgy gondolom nem teljesen mind1, és ez csak egy száraz adat, még nem beszéltünk esetleg adókedvezményes (étel) dolgokról, benzin megadóztatásáról (kb 50% az államnak belőle).Szóval, lehetne így is, csak akkor ott a cirkuszban a havi majd 500k nettóm forintjukért (adóból) dolgozni is kellene...kevesebb nem termelő, eltartottat kellene nyilvántartani, munkahelyek kellenének, meg a lista végtelen csak büdös a munka meg agyalás, a nép meg úgyis tűr meg egymást marják zorbánozással meg komcsizással.Soha nem nőnek fel... Egyébként itt az adósság : www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&met_y=gd_pc_gdp&idim=country:hu&dl=hu&hl=hu&q=%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1g

egyhazafi 2011.12.28. 11:35:14

Menjetek! Senkinek nem fogtok hiányozni!

zoli_lon 2011.12.28. 12:18:41

Mennének ők, csak hát aki itthon nem ért semmihez, arra kint sincs nagyon szükség. Amúgy meg: www.youtube.com/watch?v=IzM8pRRy1Qc

Érdekes 2011.12.28. 15:16:05

@zoli_lon: Nyilván minden adófizető tapsikolva örül a sok semmihezsemértő munkanélkülihez, akiket el kell tartania, a fizetéséből..bravó.Kint a takarításhoz,építkezéshez,eladáshoz,"anyagmozgatáshoz" semmi sem kell...szóval, a semmihez sem értők is mehetnének..csak szerintem büdös a munka.Ha 1 rohadt forintot sem kapnának, kicsit más lenne a felállás.

pizzaboy 2011.12.28. 19:10:45

"El kell innen menni, nincs mese"

Viszlát, hajrá! Ja, és az utolsó kapcsolja le a villanyt.

Pályaelhagyó autóversenyző 2011.12.28. 23:00:34

az olasz es a magyar adorendszer ismereteben: a tablazat netto hazugsag.

aki megosztja: hazudozo.

Pinabajusz 2011.12.31. 13:56:38

@mokuska74: nem akarlak elkeseriteni, de a kozszferaban dolgozok nem fizetnek a jovedelmuk utan adot, ha globalisan nezed. Az, hogy papiron jelentkezik, az csak annyi, hogy az osszeg az egyik zsebbol a masikba megy.

Ha az egeszsegugyben dolgozol, akar csak apolokent, siman kereshetnel 3-4000 eurot havonta. Csak fektess be par honapot nyelvtanulasba.

Erdekes, hogy a posztolonak csak most tunt fel ez az aranytalansag, pedig mar jo ideje fennal. A fidesz idoszakaban csak javult ez. Volt ennel rosszabb par eve.

Jovanotti 2012.01.02. 10:12:30

Szánalmas, hogy ez a táblázat kering évek óta, és mindenki szentírásként értelmezi, sőt még ostoba posztot is ír hozzá...
Miért hiányzik több európai ország a táblázatból ? (Ausztria, Lengyelország, Norvágia, Portugália, Görögország, stb...) Utána kellene nézni a tényeknek mielőtt faszságokkal terhelem a netet...Egyébként azért hiányoznak, mert náluk még magasabbak az adók, csak úgy szarul nézne ki a végeredmény.
Kit érdekel Japán, Korea, Kína, Arab Emirátusok, stb...????? Még csak nem is ezen a földrészen vannak, teljesen más gazdasági, társadalmi körülmények között. Javaslom a posztolónak, telepedjen le Argentínában, az Egyesült Arab Emirátusokban, Dél-Koreában, vagy Oroszország szibériai részén. Onnan posztoljon hasonló okosságokat....Szánalmas

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.02. 17:02:34

@Pinabajusz: "A fidesz idoszakaban csak javult ez"

Javult, mi? Gondolom az áfaemelésre és az új adók (pld baleseti adó) gondoltál..

@Pályaelhagyó autóversenyző:

Igazad van, ez így nem pontos. Valójában az elvonás olyan 85% körül van, ha a települések által kivetett adókat is nézzük.

csalantea 2012.01.03. 12:21:19

Nem futni kell. Ha valami nem tetszik, meg kell változtatni. A magyar jellemzően a nyüszögést választja, mert az nem kerül semmibe. Se pénzébe, se fáradtságába. Nem megy továbbtanulni, mert nehogy már kinyisson egy könyvet önszorgalomból, aztán ha van egy diplomája, akkor már pláne nem képzi tovább magát, legyen ennyi elég a munkáltatónak. Tesz rá magasból, hogy a munkáltatónak nyelveket JÓL beszélő szakemberre lenne szüksége, hogy a külföldi partnerrel/vevővel gördülékenyen menjen a tárgyalás. A magyar csak annyit ad, amennyit feltétlenül szükséges, nem csak a munkahelyén... bár ott a legjellemzőbb, nem képzi tovább magát, de legyen fizetésemelés, meg karrier, mert aztán olyan elégedetlen lesz, hogy mást sem csinál, csak puffog a munkahelyén, nem termel. Nem megy szavazni, mert úgyis mindegy, nem megy az utcára tiltakozni, mert úgyis mindegy, ilyenkor aztán meg miután mégsem mindegy, nyüszög. Arra, hogy diktatúrát csinálnak a feje fölött, jó éles magyar szablyával nyesegetik az alkotmányos jogokat körülötte, tesz rá magasból, de ha lát egy statisztikát, ahol bemutatják, hogy milyen szar neki... na mi jön akkor? Hát a nyüszögés, meg a menjünk nyugatnak... Tényleg megtettünk mindent, hogy már csak a pakolás maradt? Tényleg csak ez az egy tanács az, amit adni lehet? A fél ország (elnézést) buzizik, zsidózik, cigányozik, keni szét mindenkire, hogy miért megy neki szarul, kik nélkül lenne jobb a világ. Holott azoknak megy szarul, akik nem tesznek magukért, a világért semmit sem. És a legszebb, hogy az aktuális kormánytól várja mindenki a csodát. Megválasztod (az egyszerűség kedvéért) Viktor bácsi nevű szomszédodat, mert ő olyan lelkesen szidta a meccs szünetében a számodra népellenségnek tartott XY-t, vagy mert azt mondja, hogy ő a további adónövelését nem hagyná semmi áron. Aztán annyira azt nem mérted fel, hogy Viktor bácsi mondjuk a sarki közértes, szóval foggggggalma sincs a pénzügyi folyamatokról, és hiába mondják neki, hogy nincs külső érdekcsoport, akik miatt rosszul megy, még akkor sem a meghozott intézkedéseit vizsgálja felül, hanem jön a speckó magyar tuti: más a hibás, én az nem lehetek. És tulajdonképpen ki a hibás? Aki hagyja, hogy sarki közértesek, buszsofőrök vagy óvónénik döntsék el, hogy mi lesz a nyugdíjával vagy inkább, hogy mire költsék a nyugdíját (a felsorolt szakmák tiszteletre méltóak, ha valaki tiszteletre méltóan űzi, nem pellengérre állítani akartam valakit). Az a hibás, aki végignézi és hagyja, aztán, amikor kéne a nyugdíj, mert ki kéne fizetni a fűtést, a gyógyszert, üvöltök az aktuális kormányra. Mindenki hibás, aki elhúz, anélkül, hogy tenne valamit. Mindenki hibás, aki megválaszt valakit vagy hagyja, hogy megválasszanak valakit és amikor nem tetszik valami, akkor lelép. Talán ilyenkor kell számon kérni, hogy ezért választottalak meg? Nem ezt ígérted. Futni könnyű, de beismerni, hogy hibáztál vagy felelős vagy és változtatnál, az már nehéz. Mert hidd el, ezért felelős vagy. Te is és én is. A különbség a felelősség felvállalása után már csak annyi, hogy hogy reagáljuk le a problémát: futunk vagy tényleg csinálunk valamit?

maxwell murder 2012.01.03. 23:36:15

nem el kell menni, küzdeni kell azért, hogy jobb legyen. vissza kell venni ezt az országot a magyaroknak, ennyi. harcolni kell érte, úgy ahogy elődeink is tették, mert semmit nem adnak ingyen, mindenért meg kell harcolni újra. a legkönnyebb elmenni egy olyan országba, ahol minden szép és jó.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.04. 16:20:47

@csacse: menjél nyugodtan, de az ábrád sajnos kamu - legjobb esetben sem aktuális :-((

Atesz1987 2012.01.04. 17:12:40

Persze ahol minden hivatal, és egyéb állami intézmény tele van eltakaríthatatlan csókosokkal, ahol 10-szer több rokkant nyugdíjas van, mint Lengyelországban, ahol eszetlen mértékben támogatják a munka nélkül 4-5 gyerekeket szülő állampolgárokat, ahol ilyen komoly méreteket ölt az adókerülés, de főleg csalás, ott igen nehéz kevesebb adóból gazdálkodni. Jelenleg elsősorban a kocsmai hőbőlgők, és a húsos fazekat féltők nyervognak a legjobban/leghangosabb. Ennek nem kell bedőlni. Van még egy értelmes réteg, amelyik értelmes kritikákat fogalmaz meg, de őket most hagyjuk. A fenti két réteg buta, kocsmai böfögése már kezd nagyon unalmas lenni, főleg hogy folyton tele trollkodják vele a közösségi oldalakat.

Rock me Amadeus 2012.01.04. 22:26:17

+ világ 3. legmagasabb Áfája...

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.01.05. 09:22:13

@Modor Tibi: helló, köszi, hogy olvastad és köszi, hogy nem küldtél el helyből a francba, mint itt sokan. :)) A képet a facebook dobta fel, és a fizetési kategóriám szerint nekem reálisnak tűnik a magyar átlag, persze a hozzászólások alapján néhol rózsásabbnak, néhol feketébbnek látom az adatokat.
A képet hirtelen felindulásból dobtam fel, mert mérges vagyok, hogy minden nap szembe jön velem egy bicskanyitogató hír. Kezdem unni. :(

ui: imádom a blogodat, jó érzés, hogy egy "blogceleb" is megtalálta az én kezdetleges irományaimat :)

szép napot

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.05. 10:20:54

@csacse: köszi! :) 2008-as fizetési papírokat nézve az 51-52% igaz VOLT még akkor, de ehhez egy 400-500 ezer bruttó körülit kellett keresni. Az arány ma 62%, ami jobb, bár persze jobban örülnék még többnek.

Szóval ha valaki pont ezért akart távozni, akkor gyorsan csomagoljon ki.

Ha viszont te vagy Jakab Andor, akkor ügyes :)

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.01.05. 10:31:44

@Modor Tibi: nem én vagyok Jakab Andor sőt nem is tudom/tudtam ki az, de most kigugliztam és megtaláltam a blogját :)

De most work, szép napot és szebb jövőt of course :*

Kivlov 2012.01.05. 10:42:15

@maxwell murder:
"...vissza kell venni ezt az országot a magyaroknak..."

Persze. Rögtön könnyebb lenne, ha nem kéne pénzelni a sok naplopó C-t...

Vili a veréb 2012.01.05. 12:00:58

Rám is néhányan azt mondják hogy boru látó, és pesszimista vagyok, pedig a puszta realizmus az, amivel a történéseket lereagálom.Az hogy egy állam szarba került,(az okokat most ne firtassuk) és hogy a most regnáló kormány megpróbálja a maga sajátos pénzügyi-gazdasági intézkedéseivel a kialakult helyzetet kordában tartani, azt nem szívesen de elfogadom, és megértem. Amit felháborítónak és vérlázítónak tartok az az, hogy akik megkísérlik a többség torkán lenyomni a keserü pirulát, azok önmaguk nemhogy nem veszik ki a részük a közterhek viseléséből, hanem súlyos pénzeket osztogatnak egymásnak mindenféle címeken, miközben osszák a népnek az észt, hogyan kell havi hetvenből beosztóan gazdálkodni.

Vili a veréb 2012.01.05. 12:41:52

Nem vagyok hőrgős, kődobálós fajta, de akik valóban olyan helyzetbe kerültek hogy teljesen ellehetetlenültek, azoknak nem hagytak más tiltakozási lehetőséget, és megértem az elkeseredettségük. Sajnálom hogy a Fidesz is az Mszp jól kitaposott útját követi, és bedolgozta magát az abszolut hiteltelen, hazug, korrupt, és képmutató balkáni kormányok soraiba. Kiváncsi vagyok hogy ez a mi béketűrő nemzetünk
meddig meg tűri a hátán ezt a folyamatos favágást. Részemről a tököm tele a jövőbe mutató búzdító szólamokkal, ezt hallom mióta élek, -és nem vagyok mai gyerek.
Az pld. hogyan lehet hogy veszteséges, csak állami támogatással talpon maradni tudó közszolgálatot ellátó közintézmények vezérigazgatói több tízmilliós prémiumban részesülnek?? Ez, és még sok minden jogosan csípi normálisan gondolkodó, és szinte minimál bérből tengetni kénytelen élők sokaságát!

vandi34 2012.01.05. 13:36:32

Sziasztok! Arról, hogy más európai országban mi hogy is van meg hogy lehet megélni, mi mennyibe kerül meg hasonló apróságokról csak az nyilatkozzon már aki ki is próbálta. Az hogy most a haver meg a szomszéd mit mondot az nagyon kevés ehhez már bocs! Én 2,5 éve élek Angliában családostól és csak annyit tudok mondani, hogy ha egy módom van rá maradnék is és inkább dolgozom itt Angliában mint még egyszer a magyar vérszívó államnak. Még akkor is, ha itt a fogorvos többet kér mint otthon. Mer más orvos tőlem ugyan még pénzt nem kért, még a fogamzásgátló implantátumért sem , pedig milyen érdekes mégcsak angol állampolgár sem vagyok.Otthon meg még csak a megfelelő hangnemet sem ismerik az orvosok amíg a borítékot meg nem kapják,ha ugyan szóba áll veled előtte! Az iskoláról meg ne is beszélve, ami Magyarországon ingyenes állítólag és mennyit is fizet egy család érte mire beiskolázza a gyereket? Neken ugyan egy ceruzát vagy egy füzetet sem kellett vennem, mert kapott a gyerekem az iskolában. Az egyenruhája meg 10-15 fontba került. Akik a rosszat híresztelek " nem lehet ám kint sem megélni, mert..." na azok úgy is élnek. Azt látom is minden nap. A pia meg a cigi ára az biztos hogy az eget veri, amiről jó magyar honfitársaink ugyan le nem mondanának! Na mindegy! Csak kicsit mérges lettem, mikor ezt a "haverom mondta hogy..." témát olvastam.

vandi34 2012.01.05. 14:10:30

@csalantea: Hát tudod én nem szavasztam se Viktorra se a sarki zöldségesemre, de akkor sem vagyok hajlandó 50 000 forintért technikusként dolgozni sehol, amikor más országban segmukiként kereshetek napi 12 000 forrintot és ehhez még olcsóbban meg is vehetem a ruhaneműt meg a kaját mint otthon. Felelősnem meg nem érzem magam azért, mert az állam az egekig emeli az adót és mindent elvesz az emberektől.
Menekülőnek sem érzem magam a bajok elöl, de a gyerekemnek itt ahol most vagyok kicsivel azért jobb jövőt látok, már bocs! Tudhatsz te akár hány nyelven és lehet akármilyen sulid, ha otthon alkalmazott vagy. Ahhoz meg hogy pénzt csinálj, válalkozz ahhoz bizony pénz kell. Az én szüleim pénzelni nem tudtak, az én egetverő fizetésem meg örültem hogy a rezsire elég volt.
na mindegy! Van sokminden amiben igazad van, de az hogy itt tart az ország ahol tart nem hiszem hogy felelős vagyok, mert nem megyek ki az utcára kukákat borogatni meg gyújtogatni. Nem hiszem , hogy ez megoldás. Majd ha nem a régi rendszer politikusai politizálnak otthon, akkor majd esetleg lesz változás.
Addig meg mindenki azt gondol rólam amit akar, akkor is azt a helyet választom ahol a gyerekem könnyebben fog boldogulni, ha felnől!

nexidzje? 2012.01.05. 15:31:52

még a csicska szlovákoknál is jobb a helyzet?

smirgli 2012.01.05. 21:01:07

Hogy rohadnál meg, az elejéről miért hagytad le, hogy ez a Barikád c. újság 2008. okt. 8-i cikke?
barikad.hu/node/18779

kittutuka 2012.01.05. 23:32:25

Kedves itt kommentelők.....

Én nem mondok senkinek sem ellent, és nem is fogok senki mellett...
Aki menni akar, hát menjen, aki maradna, az maradjon.

De annyit azért mondanék, hogy lehet szidni a kormányt, meg osztani az észt, de kíváncsi lennék, hogy ki tudná jobban csinálni, aki "oda" kerülne, és ki cseszné el még jobban....
És még ennél is tovább megyek....
Mondja azt bárki, hogy ha oda kerül, nem a saját zsebét tömné meg először..... Jól a képébe röhögök.....
Lehet hogy én is azt tenném, lehet hogy nem, nem tudom....
Annyit tudok, hogy apu kamionozik, napi 24ből 25 órát vezet, a főnökeit nem érdekli a tahográfellenőrzés, ilyesmi, még az lenne a legkevesebb, de hogy még az sem, hogy elalszik vezetés közben.....
Én diák vagyok(rendőr leszek), és amikor tudok dolgozok, szalag mellett 12 órát 4 db 10 perces szünettel, és szar se keresek.....
Anyu le van százalékolva, az ízületi problémái miatt, és tavaszra nagy valószínűséggel meg fogják ezt tőle vonni....

Mindenki abból próbálja a legjobbat kihozni, amije van, és ha ez nem megy becsületes úton, akkor menjen feketén( pl: számla....), és az vesse az ilyenre az első követ, aki még nem csinált soha ilyet életében, mert biztos vagyok benne, hogy itt köztünk olyan nincs...( magamat is beleértve)

Podilee 2012.01.06. 05:47:17

Üdv mindenkinek!

Én nem vagyok egy kommentelős típus. Blogot is csak ritkán böngészek, de most valahogy ide tévedtem. Regisztrálva sem voltam, de nem tudom megállni szó nélkül az eddig olvasottakat.

Nos, én egy multinál dolgozom. CAD,CAM,CNC területen tengetem a dolgos napjaimat. Mindezt türhető fizetésért, bár az osztrák személyügyes és egyben tulajdonos, akivel a minap volt szerencsém társalogni, mikor állás interjú után, levezetés képpen még csevegtünk egy picit, kiröhögött miután megtudta, hogy mennyit keresek. Azután közölte, hogy náluk a betanított munkás is lényegesen többet visz haza.
Nem tartom magam egyik párt zászlóvivőjének sem.
A Gyurcsányos videót meglátva mindíg elmosolyodom, és arra gondolok, milyen ártatlanok még egyes emberek, akik hisznek a párttévék fedhetetlen szakmaiasságában, és remélni vélik, hogy nem manipulálják őket. Apámmal is vívtam ez miatt szócsatákat, aztán jött az OVi kormány, és áttért a Hír Tv-ről valami másra.

Amióta kiszabadultam az iskolából, úgy a 80-as évek vége felé, azóta még nem voltam munkanélküli.
Amikor elkezdtem dolgozni még minden kafa volt. Nem kerestem túl sokat, de el lehetett lenni belőle. Aztán egyszercsak fizettettek velem jelentős adót. Aztán munkavállalói járulékot, munkanélküli járulékot, meg áfát. Aztán azt mondták, hogy nem lesz nyugdíjam, így választanom kellett nyugdíjpénztárt. Aztán emelték az adót, csökkentették az adót, de mindíg kompenzálták mással, így amit hazahoztam, csak romlott. Most elvették a biztonságos nyugdíjam, és a TV-ben avval riogatnak, hogy megdöglök éhen, ha nem kezdek el takarékoskodni, hogy vénségemre ne kelljen koldulnom. Mindezt 2 gyerek, és néhány milla adósság mellett. Közben azt látom, hogy vannak emberek, akik már nem tudják, hogy melyik hozzátartozójukra irassák a vagyonukat, hogy ne kelljen bevallaniuk, miközben megmondják a tutit. Meg vállalkozókat, akik csalnak ahol tudnak, és olyan életet élnek, amről én álmodni sem merek. ENGEDELMET! Én hazaáruló vagyok, ha azt mondom, hogy megérett ez az ország a bukásra, de játszák ezt a kis valutaüzér játékukat nélkülem?
El innen, de qrva gyorsan, mert ha itt borul a bili, akkor az a pici is vész, ami esetleg a magam fajtánál még lehet.

Az adókat vitatták a kedves hozzászólók. Azt, hogy hol, hány százalék, de a vásárlóértékről elfelejtettünk beszélni! Bizony az a nem mindegy, amikor minden annyiba kerül itthon, mint külföldön, sőt! A jövedelem viszont esetlegesen nettó több száz ezer forinttal lehet több, mint itthon! Ausztria. Segédmunkás bruttó 2000€/hó (www.karriere.at/seite/karriere-center-gehalt) segítségével ez havi 12 hónapba 1410€, plussz nyaralási 1600€, plussz karácsonyi 1600€ Nettó. Éves 20071€ netto. Csak a havi netto 530e Ft, a jelenlegi €-s árfolyammal. Akkor miről beszélünk? Hát persze! Mert náluk eleve jobb volt a helyzet. Nem sulytotta őket az az átkos 40 év! HAHAHA. Valóban, de gondoljunk csak vissza az elejére! A rendszerváltás után "csapott" le az adórendszer. Addig az egyébként bennünkket(2 gyerek + 1 nagymama) elváltként nevelő/eltartó anyám felépített egy új házat úgy, hogy a becsületesség szobrát róla meg a tartásdíjat tisztességesen fizető férjéről lehetne megformálni.

Hogy mi a megoldás? A magyar ember csak felbujtásra megy ki az utcára. Csak akkor emelné meg a seggét tömegesen, ha az "inzultus" közvetlenül a "fészkében" érné. Nagyon is tisztában van evel az összes hazug szemfényvesztő. Éppen ezért csak 2 dologban látom a kiútnak a halovány fényét. Az egyik a már oly sokat emlegetett menni innen. A másik egy önzetlen hazafi lehetne, akinek ez az ország a mindene, és mindent megtenne érte. Ő meghalt! Ottónak hívták. Azonban vannak fiai. Talán ők még tudnának ezért a romjaiba fordult, hajdanán boldogan létező nemzetért tenni valamit. Mert ha ez így megy tovább, akkor ez az országcsődön túl egy nemzet csődje lesz, amiből nem fog feltámadni, mert nincsenek már meg azok a régi gyökerek, a port meg elfújta a szél.

Köszönöm a lehetőséget!

Podilee 2012.01.06. 06:01:05

@kittutuka: Én megértelek, de látod? Rendőr leszel, és ezzel a szellemiséggel indulsz neki. Nem támadlak! Megértelek, csak próbálok rámutatni, hogy a fiatalság sem jelent reményt a társadalomnak, hiába zavarnák el az összes politikust, és cserélnék le ifjakkal. Ők már ebben nőttek fel. Sajnos "fertőzöttek"!

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.01.06. 08:48:33

@smirgli: mert nem tudtam, ha végig olvastad volna a hozzászólásokat kiderült volna,hogy a facebookon találtam a képet. De a szokásos szerint agyoniskolázott stílusban inkább fikázol mint, hogy utánanéznél dolgoknak. Gratulálok...

smirgli 2012.01.06. 09:57:51

@csacse: Én nézzek utána? Én megtettem, te nem!

Maci_GSXR1000 2012.01.06. 16:19:58

"El kell innen menni, nincs mese" - akkor indulj! én maradok, mert ez a hazám...

Maci_GSXR1000 2012.01.06. 16:22:57

Tudom, hogy imádjátok az mszp-t, de azért vessetek egy pillantást erre a linkre és az itt szereplő államadósság táblázatra... nem fura, hogy csak abban a 4 évben stagnált mikor fidesz volt, azóta pedig a szocik megnégyszerezték, miközben mindent privatizáltak??

www.virtus.hu/index.php?id=detailed_article&aid=24147

kittutuka 2012.01.06. 17:27:38

@Podilee: Hát, ha tudsz jobbat, szívesen meghallgatlak, és megfogadom a tanácsod is......
De igen, bliccelek a bkv-n, meg a vonaton, mert mért fizessek annak, aki ha közvetve is, de meglop?!
Az h rendőr legyek, meg gyerekkori vágy, és egy rendőr sem él meg a fizetéséből......
Azt meg nem hiszem, h akkora baj lesz, ha elengedem aki épp 52vel megy majd az úton...;)
Én csak arra akartam kilyukadni, hogy azzal bizony senki nem ér el semmit, hogy itt marják egymást, ha azt akarják, h jobb legyen, azért tenni is kell, én ezért leszek rendőr..... De egy fecske nem csinál nyarat......

Svec 2012.01.06. 23:08:17

Nos kittutuka!
Rendőr vagy és nem élsz meg a fizetésből ez érdekes mer a család barátja 1 rendőr aki mindössze 1 éve dolgozik, kisváros ahol dolgozik és kézhez 200.000 forint feletti összeget kap..
Na már most 1* össze hasonlítanám anyám fizetését 1 rendőr fizetésével és utána megkérdezném h ugyan azt gondolja-e nem él meg belőle...nem a nagy ló fa*** !
Ja meg h a bkv-n bliccelsz ez a szerénységi bizonyítványod te papolsz hogy hozzuk mi mindenből a legtöbbet és tisztességesen éljünk mikőzbe bliccelsz ez mutatja a magyar színvonalát....

Amugy meg édekes dolgokat írogatott itt mindenki a politikáról pártokról de hiába anyáznak az emberek semmit ne, érnek el vel sajnos
de ez van Ez A Mi Gyönyörű Országunk amit a 10 millió magyar állampogár 75%-a fegyújtaná és ezt én is megtenném bármikor

Podilee 2012.01.07. 01:08:41

@kittutuka: Mint diáknak, nem tudok okosat tanácsolni. Apaként, magam is azt vagyok kénytelen tanítani a fiaimnak, hogy csak magukra, és egymásra számíthatnak. Ha nem tanulnak egy kis zsiványságot, akkor csak szerencsétlenül tengődő, mások által kihasznált, és a mindenkori politikai erőtől függő életük lesz. Sajnos jelenleg ezt az utat mutatja ez az ország. Ahogy az országot irányítók tesznek, úgy tesznek a polgárok is.
Mint leendő karhatalmistának, óva intelek a zsiványságtól! :) Ne aggódj, nem láttam még BM-es mundérban kukaturkálót. (Ha államcsőd nem lesz, nem is lesz egy sem.:p)

Idézlek: "lehet szidni a kormányt, meg osztani az észt, de kíváncsi lennék, hogy ki tudná jobban csinálni, aki "oda" kerülne, és ki cseszné el még jobban...."
Ismét csak ENGEDELMET! Ki kényszerített az országgyűlésbe bárkit is? Akinek nincs elképzelése egy viharos tengeren hánykolódó, az idő vasfoga által megtépázott "régi kis hajó" irányításáról, az ne álljon oda hogy majd ő kormányoz, és elfújja a viharfelhőket!
Egy hozzátartozóm által beleláttam a politikai elit életébe, munkálkodásába. Sajnos a meztelen csiga jut az eszembe. Nyálkásak, sikamlósak, és minden lyukba beleférnek. Ha szavazásra kerül a sor, akkor csak kevesen jutnak el arra a szintre, hogy a választóik érdekeit képviselve, esetleg ellent mondjanak a frakciójuknak.

Maci_GSXR1000 linkjénél leltem:
"
szabadelvű
Új pártok Magyarországon?
sagila - 2011.12.28 21:22
Mélységes sajnálattal állapította meg, hogy Magyarországon a klasszikus értelemben pártok nincsenek. Politikai ideológiákat magukra öltő gazdasági érdekcsoportok küzdenek"
Sajnos ezt nagyon találónak érzem, mert ugyan miért másért lenne jó köpködni a másikat, ha a megoldása az ország érdekeit szolgálja?
Több millió ember, köztük idős, és főként gyermek életével, jövőjével játszanak immáron 21 éve ezek a jellemzően önző egyedek. Jó lenne végre ráébredniük!

Szóval, kittutika, fel a fejjel! Jelenleg ebben az országban senki sem tudja a jövőt, se a tutit! De ha mégis van olyan, az meg megtartja magának. Sajna! Sebaj majd megkérdezünk egy sámánt az EZO TV-n! LOL

(Bocs! Ez már megint regény lett.)

kittutuka 2012.01.07. 11:27:48

@Svec: Kíváncsi lennék, hogy az az illető miféle beosztásban dolgozik.......
A másik pedig.... én pont azt mondtam, hogy hozd ki a legjobbat abból, amid van, ha kell kiskapukon... olvasd csak vissza, nyugodtan....;)
Ja, és nem vagyok rendőr, még annak tanulok, de szívesen lennék ott rendőr, ahol az ismerősöd, mert én is szeretnék annyit keresni rendőrként......

@Podilee: Teljesen egyetértek azzal, amit a fiadnak tanítasz, teljesen jogos....

A másik fele pedig.... én se állnék oda, mert nem tudnám jobban csinálni..... Csak annyit mondtam, hogy innen könnyű az észt osztani, de tenni nem tesz érte senki, hogy jobb legyen, csak jajveszékel, hogy ez így nemjó.... ez a magyar mentalitás, először ezen kel változtatni.....

goduska · http://gporal.hu/portal/godus/ 2012.01.07. 11:28:42

@csacse:
Látom káromkodni megtanultál. Menj ha mehetnéked van ahelyett,
hogy megteremtsd magadnak az életfeltételeket. Minden kornak meg van a maga feladata. Most már van elegendő kiművelt ember még sem haladunk, hát próbáljatok együtt tenni valamit
egy igazságosabb Magyarország-ért Vén nyugger
godus

ZöldReakt 2012.01.08. 16:19:32

Ez egy 2007-es felmérés és azt vizsgálja hogy a nettó fizetés mekkora hányada a bruttónak. Amúgy a Mercer befektető cég csinálta. Mára teljesen elavult, efy kicsit régi . A poszt megállta volna a helyét akkor.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.01.08. 19:54:12

@BotkaGJ: És most? Javult, vagy romlott a helyzet?

ZöldReakt 2012.01.08. 22:51:53

Nettó bruttó fizetést vizsgálva javult, nem ismerek hasonló összeállítást de most előrébb lennénk egy ilyen összeállításban.

sazoland 2012.01.12. 23:46:19

@Árpa Jankó: 2011-ben itthon 36,32% volt az elvonás, ha nem vett igénybe a munkavállaló adójóváírást. (Akkor még volt.) Ez ha adójóváírás nélkül számolunk, az idénre egy kicsit még javult.

gigacherry 2012.01.13. 19:19:03

@Giggsy: A szuperbruttót is ide kell számolni. Mindent, amit a munkaadód RÁD SZÁN, minden költséget, amivel számára a te munkád jár. Ha nem dolgoznál, sem a bruttódból, sem a szuperbruttódból nem részesülne az állam. Ezt a pénzt mind te termeled meg, jogos hát a kérdés, hány százalékát kapod meg az általad megtermelt pénznek. Arról se feledkezzünk meg, hogy a nettódból még fizetjük a 27%-os ÁFÁT minden után, amit veszünk, tehát az állam még egyszer magkapja a magáét.

bobson 2012.01.18. 17:31:20

Hihetetlen, hogy van még olyan ember, aki úgy védi ezt a putrit, hogy szinte látszik a fájdalom a szánalmas pofáján, hogy nem tud többet tenni egy hányingerkeltő országmagasztaló kommentnél.

bobson 2012.01.18. 17:37:08

@Maci_GSXR1000:
miért kell az mszp-t szidni? miért nem szidod az összes mocskos zsidót és cigányt aki fent székel és kapják a nagylóvét? HOGY FOGLALHATSZ ÁLLÁST EGY ILYEN MOSLÉK ORSZÁGBAN, ILYEN MOSLÉK VEZETÉS MELLETT?!
Lényeg hogy az eszed és a tehetséged meg lenne hogy tönkre baszd ezt az országot, csak szerencséd nem volt hogy pozícióba kerülj.

nick5 2012.01.30. 16:21:12

@csacse: @bobson: És akkor a kormánnyal minden rendbe?Ennyire nem lehetsz elfogult...

Ajtony 2013.08.11. 01:44:53

Valaki írta: ez egy 2009-es táblázat. Másrészt, amit konkrétan ismerek: az USA adat tuti nem valós. Van a központi költségvetésnek befizetendő adó, az adott államnak és a helyi adó. Ez nem tartalmazza a TB befizetést (választható a szolgáltatás és a befizetés), így azzal együtt meghaladhatja a bér 40-50%-át is. Szinte lehetetlen a különböző országokat így összehasonlítani, hiszen sok országban csak a munkavállaló által fizetendő összeget tartalmazza a táblázat - míg a magyarnál a teljes teher fel van tüntetve. Sajnos Magyarország államadóssága 2010-ben közel 79 milliárd Euro volt. A 2008-2009-ben felvett IMF és EU-s hitel törlesztése 2011-től 2014-ig aktuális, ami a normál törlesztés feletti összeg(normál a futamidők függvényében 1500-2500 milliárd forint, ezen felül kellett fizetnünk négy évig a 11,5 milliárd Eurót). Erre még a válság mellett a fogyasztók közül kiesett a devizahitelesek hatalmas terhei miatt kb. 3 millió fogyasztó, aki jelenleg a megélhetésén kívül semmire se tud költeni. 3,5 millió ember kap nyugdíjat, vagy ahhoz hasonló járulékot. közel 2 millió a segélyen és jövedelempótló támogatást kapók száma. Ez mellett az egészségügy (2,7 milliárd, aminek a 95%-a gyógyszertámogatás). Az állami alkalmazottak száma közvetlenül 0,8, közvetetten 2 millió. Magyarországon '90-ben kellett volna tiszta alapokra helyezni mindent, ám az akkori gyakorlatlan kormány legelső lépésére jött a "taxisblokád". '94-98 között eltapsolták az akkoriban 18000milliárdra taksált állami vagyon értékes részét, ám a valósan befolyó pénz mindössze 1100 milliárd volt (talán nem véletlen, hogy a Transparency által publikált offshor listán 256 milliárd dollár "kilopásával" előkelő helyet szereztünk. Az elmúlt időszakok kormányai a lakosságot adóztatták, a mostani megpróbálja a mindig és mindenen hasznot találó pénzügyi, kereskedő és szolgáltató multikat (akik természetesen ahol tudnak, továbbhárítanak). Szóval: a mai bajok gyökere jóval a rendszerváltás előtt keletkezett. Magyarországot 75 körül egy enyhébb besorolásba tették a cocom listán, aminek az lett a következménye, hogy az összes szocialista ország az akkori high-tec cuccot velünk vetette meg, majd hitelre vitte - amit jellemzően nem fizettek ki soha. 1990-re 24 milliárd dollár bruttó (és szívesen mondják a volt nómenklatúra emberei - 1,7 milliárd dollár nettó) adóssággal ugrottunk a kapitalista rendszerbe. Mindezt korszerűtlen infrastruktúrával, gyakorlatilag pénzért eladhatatlan ipari termékekkel. A szovjet piac "elvesztése" az akkori szu fizetésképtelensége miatt azonnal bekövetkezett - évek óta nem fizettek! A szu felbomlásakor a TR Rubelt (ami valamikor 0,98:1 dollár árfolyammal lett számolva) 1:10-ben váltották, így a szu felénk fennálló több mint 10 mrd dolláros tartozása hirtelen 1,2 mrd dollárra csökkent. Ezt se fizették olajban, vagy más jól használható termékben - Kapolyi cégén keresztül jött valamennyi áram, és a többit is még kb. 10%-al lefölözték volt mszmp tagok cégei - gaz-ella teherautók, Lada Nivák érkeztek (ezek pár év alatt az enyészeté lettek). A volt kommunista blokk országaitól meg esély se volt arra, hogy fizessenek(Vietnam, Kambodzsa, India, Szíria, Irak, Líbia stb) Magyarország a Török megszállás óta gyarmat (Osztrák, szovjet, most a multik). Ebben a helyzetben nincs kormány, amelyik a szándékai szerinti jólétet egyik pillanatról a másikra biztosítani tudná. A ballib örök megfelelőségi kényszere csúfosan megbukott - 2002-3 a nagy osztogatás, majd 2006 után a megszorítások jöttek, pedig csontig EU-IMF seggben volt a nyelvük. A mostani kormány már sokkal jobb irányt vett, törekszik a függetlenségre - bár ezt a bennünket csak piacként látó EU nehezen tűri, mint látjuk. Az eredmény nagyban függ attól, hogy a lassan bennünket "utolérő" mediterránum vezetői meddig akarnak megfelelni a "szokásos", más néven ortodox gazdaságpolitikai elveknek. Az meg a világ folyamatait látva már nem lesz kiút a válságból. Jelenleg az összes hitel a világon akkora, hogy kb. háromszor több, mint a világon létező vagyon - azaz kifizethetetlen, és folyamatosan nő. A jelenlegi status quo fenntartása már a leggazdagabb országoknál is 5-6% gazdasági növekedés mellett tartható - a növekedésnek meg komoly korlátai vannak. Ha Kínában a lakosság olyan arányban tartana autót, mint a magyar lakosság, egy évre lenne elegendő a kőolaj, ugyanitt ha az egy főre eső WC papír fogyasztás megegyezne a miénkkel, egy év alatt ki kéne vágni az össze földön levő fát - és Indiáról még nem is esett szó. Szóval: aki elmegy, az csak ideig-óráig nyer időt. A kvalifikált szakemberek (egészségügy, szakipar, műszakiak) még találnak munkát, de a szakképzetlen, nyelveket nem beszélő emberek csak ideig-óráig tudnak kint, az ottani őslakosok számára már megalázó munkaköröket betölteni.

kaes 2013.08.11. 08:42:57

@Ajtony: "a devizahitelesek hatalmas terhei miatt kb. 3 millió fogyasztó" kiesett-írod. A JOGTALANUL ELCSALT PÉNZT ADJÁK VISSZA A CSALÓ BANKOK!

Bélám 2013.08.12. 20:55:38

@aum: Azt hiszem, a többiek nem igazán értették meg a táblázat lényegét. Gondolkodás helyett egyszerűbb anyázni.

Manci néni, a szomszéd 2013.08.17. 21:41:52

Drágáim, az 51.5%, az valójában 37.6%, hiszen ott az ÁFA is, ami szintén orbá... akarom mondani kormányunkat gazdagítja. A gyengébbek kedvéért, minden megkeresett 3 forintból kettő megy a kormány zsebébe, 1 forintot pedig elköltet belőle az, aki megdolgozott érte.

PAPAJA 2013.09.04. 11:58:09

Ír itt mindenki mindent szidjátok egymást össze vissza, de az igazság az, hogy ez a hatalmon lévő két harmad szarik mindenkire csak a zsebüket tömik lopnak csalnak hazudnak a törvényeket maguknak módosítják tetszés szerint, s nem törődnek semmi mással... s ha ez így folytatódik megyünk erősen a csőd felé,de ez őket nem érdekli, mert tele bankszámlával nem lesz megélhetési gondjuk......!!!! A 2/3-os többséggel itt rendet lehetett volna tenni,de nekik ez nem derogált inkább a nagyobb káosz az érdekük,mert a zavarosba jól lehet halászni..... és ezt meg is tették és teszik......!!!!

balfék 2013.09.07. 14:05:46

Nem az elvonás a lényeg (persze az is), de ezzel együtt a gazdaságunk és a beruházások a béka segge alatt vannak. A költségvetés terheit plusz az elsíbolt milliárdokat az elérhetők nagyobb arányú megsarcolásával kénytelenek előteremteni. És minden megszorítás ellenére az államadósság nem akar csökkenni, a legjobb esetben is csak stagnál.

rotinka 2013.09.07. 22:53:38

@Urban Gorilla: Kedves ismeretlen... "az élet alapja a munka" itt tanultad ezt mi? Nem kedves, a élet alapja AZ ÉRTELMES EMBERI TEVÉKENYSÉG! A munka amit ma annak neveznek rabszolgaság! Mertnem az élet jobbá tételéért végzi, nam a mindennapi fennmaradásért.

2013.09.17. 20:17:30

@Giggsy: Nem egeszen ugy van, ahogy irod.
A buszvezetok pl. mindenhol a varos alkalmazottai, es mint ilyenek, "kapjak" a balesetbiztositast es a TB-t, a munkajukkal egyutt (es meg par egyeb benefit, ne menjunk bele)
Az apolonok havi keresete pedig magasabb, mint evi 60ezer, es a munkaltatotol fugg, hogy kapja-e melle a tb-t vagy sem. Ha onallo vallalkozokent dolgozik, a legalacsonyabb oraber is $25, de nem ritka a $60, ha specialis, es vallalkozokent leir egy csomo koltseget.
A "TB" koltseget, ha individualkent fizeted, levonhatod az adodbol, ugyanigy, ha hazaspar vagy, vagy te vagy a csaladfenntarto, akkor is kevesebb a fizetni valo. En individualkent fizetek most, 2013-ban annyi egeszsegbiztositast, amennyit 2001-ben, Magyarorszagon fizettem. Plusz, Mo-n fizettem egy rakas halapenzt, pl. ha jogsi-meghosszabbitas volt, vagy nem akartam harom-ot honapot varni egy idopontra egy vizsgalatra. Soroljam? Itt olcsobb...
@Ajtony: "az USA adat tuti nem valós. Van a központi költségvetésnek befizetendő adó, az adott államnak és a helyi adó. Ez nem tartalmazza a TB befizetést (választható a szolgáltatás és a befizetés), így azzal együtt meghaladhatja a bér 40-50%-át is."
Helyi adot csak akkor fizetsz, ha a vallalkozoi eves jovedelmed meghaladja az evi x osszeget. Az adott allamnak mindenkeppen fizetsz adot - egy csomo levonas van, ne feledd - es a szovetsegi adot is x jovedelem felett fizeted csak.
A TB - vagyis egeszsegbiztositas - ha individualkent fizeted, akkor csokkenti az adodat, ha olyan a munkaltatod, akkor o fizeti, hozzateszem a torveny szerint a munkaltatonak MUSZAJ balesetbiztositast kotnie rad, az eu-biztositas opcionalis. Es ne feledjuk, itt nem fizetsz halapenzt azert, hogy az orvos/nover ellasson, es a vakbeled kivetele sem kerul a TB-n felul meg szazotvenezerbe.
Akinek az eves jovedelmebol itt, az USA-ban nem marad meg legalabb 75%, annak javasolom, hogy surgosen keressen egy masik incoming tax calculatort. De legalabb hasznalja a turbo-tax-ot, meg azzal is jobban jar.

En akkor tervezem, hogy visszakoltozok Magyarorszagra, ha a sok "hazafi" a parlamentben VALOBAN hazafi lesz, es a haza erdekeben ONZETLENUL es INGYEN fognak ulesezgetni, fizetes, bizottsagosdi-kulondij es mindenfele szamla nelkuli extra kolsegteritesek es egyebek nelkul. (es meg a tomegkozlekedes nagyszerusege sem erdekel :D )

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2013.12.08. 15:14:23

@csacse: Ha megszünt a munkahelyed és a lakóhelyed közelében nem kapsz állást elmehetsz munkanélküli segélyért ,amit 3 hónapig kapsz csak . vagy nem akarsz az állam nyakán élősködni és önfoglalkoztató kisvállalkozó lehetsz . Megpróbálsz a környékeden munkát felhajtani és abból megélni. DE ha vállalkozni akarsz akkor előbb minden hó 12.ig be kell fizetned (az idén csak 60.000 Ft-ot) és a min bér után jöv.adót. Ez havi fix állandó fizetnivaló kb 80 e Ft . Ezt akkor is fizeted ha csak havi 100 e Ft bevételed jön össze . Számold ki a különbséget ! 100 e -80 e = 20 e Ft ebből kellene megélned . Tehát igen nagy tévedés , hogy elcsalják az adót a min.béren levő vállalkozók. Télen ha nincs elég munkád vagy nem is lehet azt a munkát elvégezni pl. építőiparban akkor is fizetned kell a havi járulékokat . Ilyenkor ki az adó csaló ? Az állam , mert jogtalanul kéri az adót a nem létező bevételek után is . Hogy egy kisvállalkozó elérhesse legalább min.bér körüli tiszta nettó jövedelmet legalább havi kb 200.000 Ft bevételt kell produkálni . Ez után mindig befizeti a járulékot és az adót még akkor is ha nem ad számlát . 200 e Ft alatti bevétel esetén mindig több adót fizet be mint ami járna az államnak akár ad számlát akár nem .

mzeti1990 2015.02.02. 11:22:09

Nem azért de nekem hiányzik a listáról Ausztria. Biztos hogy a listón előttünk foglal helyet mégsem találtam többszöri átolvasás után sem. Némileg zavarja az összképet ahogy az is hogy a lista így magában szerintem nem mérvadó érdemes lenne egyéb listákkal kiegészíteni hogy átfogóbb képet kapjunk. Például igenis számít a térítésmentes szolgáltatások megléte is. Persze én is külföldön vállalok állást ennek ellenére azt mondom hogy egy aspektust kiragadva nem lehet vagy inkább nem szabad ítélni...

2015.02.02. 13:24:25

Muszáj valahonnan beszedni, egy olyan országban ahol az emberek csak a jövedelmük töredéke után fizetnek adót.

Csak egy példa: hallott már valaki olyant hogy a lakásbérlés esetén számlát kap? Még bejelentkezni sem engedik. Vagy hogy a nyaralóját kiadja és adót fizet? Mindenki rokon meg barát meg családtag.

Mindent zsebbe fizetnek, mindenféle adó nélkül, tehát jogos, hogy ami marad azt megadóztatják rendesen.

2015.02.02. 13:29:25

Megjegyzem az én fiam azért hagyta el az országot, mert ha kell neki valami, sokkal könnyebb csak úgy benyúlni a hűtőbe, mint sem hogy megvárni amíg a mama majd pénzt küld, és elmenni bevásárolni.
Néha dolgozik is, de inkább csak tanulja a nyelvet, amit fizet neki a Bundest Amt.
A másik kettő otthon van, neki már családjuk meg a munkahelyük van, nem érnek rá külföldön lébecolni.

Wolfram004 2016.08.11. 11:06:33

@Urban Gorilla: inkább mondanám, az alkotás. a munka önmagában, ha nem alkotó tevékenység robot, kényszer a fennmaradásért. de alkotni, létrehozni, megteremteni valamit, akár csak egy kis kertben az egyensúlyt, mint nagyanyám, akár egy (vállalat)birodalmat, az mind alkotás, ami motiválja az embert és célokkal látja el.

neonlicht 2016.08.11. 12:25:00

@Urban Gorilla: Ez bizony egy szánalmas rabszolgabölcsesség.

amatőr2 2016.08.11. 21:35:51

@Aviva (törölt): már indulj is kis köcsög, még életedben nem dolgoztál és elégedetlenkedsz, mit gondolsz eddig miből tudtál megélni, a külföldiek pénzéből?

Pista70 2016.08.11. 21:53:34

Bizonyára jó szolgálatot tesz az országnak és népének, aki távozásra szólít fel, amellett kampányol. Ha egy hajót egyre nagyobb arányban hagy el a legénysége, akkor a maradókra annál nehezebb munka vár, aminek meg az a következménye, hogy még többen hagyják el a hajót. És a hajó végül üres lesz. Csakhogy egy olyan "hajó" mint a Kárpát medence, nem fog üresen maradni. Ha nekünk nem kell, ha mi nem tudjuk, nem akarjuk belakni, belakják majd mások. És azok nem azzal fogják kezdeni, hogy azt kérdezik, "Mennyi itt a fizetés?" Az ország meg ezért beteg. Ez már csak a következménye ennek: "Törvényem él. Hazád őrcsillagzatja
Szülötti bűnein leszáll;
Szelíd sugárit többé nem nyugtatja
Az ősz apák sírhalminál.
És más hon áll a négy folyam partjára,
Más szózat és más keblű nép;
S szebb arczot ölt e föld kies határa,
Hogy kedvre gyúl, ki bájkörébe lép." Szóval a "szülötti bűneink" miatt történik az, ami. S hogy mik a szülötti bűnök? Nézzen mindenki tükörbe, s meg fogja látni. Csak ne törje össze a tükröt, mert az nem segít!

Pista70 2016.08.11. 21:55:13

@neonlicht: Jónás de genere Botsinka is így vélekedett.

Csaba Szikora 2016.08.13. 14:55:55

csak nem értem,mi az anyádra vársz?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

prfact 2016.08.14. 22:27:24

A szürke gazdaság nagyságát csak becsülni lehet, de valószínű, hogy jelentősen javítja a magyar adatot, mert eddig nem találkoztam olyan magyar közép ill. kisvőállalkozással aki ne zsebbe fizetett volna a dolgozót a kötelező minimumra bejelentve. A gond csak az ezzel, hogy belekényszeríti a csalásba a jóhiszemű vállalkozókat is, hogy a rendszer a csalókra van kalibrálva.

jocijocó 2016.08.16. 17:39:01

@Giggsy: Munkáltatói levonás is benne van.

Gere Mari 2016.08.26. 09:19:12

@Giggsy: Nem csak te fizetsz járulékot. A bruttód a vállalatnak havi 186.325 Ft-jába kerül.

szgy 2016.08.26. 16:36:00

@Érdekes: szuperbruttó már nincs egy ideje.

masseur53 2016.08.29. 05:56:31

@ampelmann: Igazad van megtűrt és bevándorló, DE nyugodt, kiszámítható és biztonságos az életed. 13, 14. havi fizetés, évi tuti nyaralás, gyerekeidnek stabil nyugis iskola. MI kell még? Megtanulsz egy nyelvet, megismersz egy kultúrát, anyanyelviszinten beszélsz egy idegen nyelvet.

bandigyerek 2016.09.20. 15:26:02

Ez a lista egy hatásvadász irgalmatlan nagy hülyeség.

_JoE_ 2016.09.20. 21:18:16

Ha mind ez igaz, akkor miért kerül ugyanannyiba vagy akár még drágább is szlovákiában?

Frank Waldner 2016.09.20. 23:43:52

Akkor mostmar tudjatok hogy a fideszesek mibol lettek milliomosok !Ezert nem eleg a rezsire a penz !

Frank Waldner 2016.09.20. 23:58:43

Minnel kevesebb az ado annal jobban forog a penz . Nem jo ha alacsony adot fizetsz mert akkor szorod a penzt es adakozol feleslegesen minden raszorulonak ! Tehat a magas ado megszunteti a pazarlo eletmodot ! A magyarok vezetoi segitenek a penzt a kevesebbet tartalekolni a temetesetekre !

Szepesházy Imre 2016.09.21. 16:41:25

Kedves Csacse! Van egy kis gond a a táblázattal! Szlovákiában valóban ennyi a jövedelemadó, de se nyugdíj se tb nincs benne! Nálunk jelenleg 16% az szja!

Tblog 2016.09.25. 11:51:34

Az USA-t árnyalja, hogy pl. az autó-biztosítás minimum 70 dollár / hó, de kezdőknek 150, kezdő nagyon fiataloknak meg 300 is lehet.
Az egészségügyi biztosítás 300-tól kezdődik ( /fő ), de azért nem sokat kap senki. A 90%-os állami az majdnem 1000 dollár / hó. Az ingatlan adó is tud irgalmatlan lenni. Sima ház, jobb környéken, évi 850.000 ft adó. Persze ez vidéki kisvárosban kevesebb, de gazdagabb negyedben a duplája is könnyen lehet.
süti beállítások módosítása