A magenta színű mobiltelefon társaság régebben csinált egy egész jó kis gerilla marketinget, még 2009. január 15-én Liverpoolban.
A gerilla marketing lényegét szintén a jó öreg Wikipédia segítségével tisztázhatjuk le magunkban, /csak mert a Zsuzsimnak tetszik ez a dolog :)/ hogyaszongya:
A gerillamarketing (guerilla-marketing) a nem hagyományos (nem konvencionális), marketing eszközök, illetve technikák, valamint marketing-stratégia összefoglaló neve. A Nyugaton már elterjedt, Magyarországon még gyéren alkalmazott, a nem tradicionális marketing megoldásokat összefoglaló kifejezést széles körben először Jay Conrad Levison alkalmazta 1982-ben írott Guerrilla Marketing című könyvében. Definíciója szerint alacsony költségvetésű, nem konvencionális marketing-tevékenységet (főleg promóciót) jelent.
Tovább is van:
Ide sorolható - többek között -, minden olyan reklámozási mód, ami nem reklámfelületeken jelenik meg. A gerillamarketing az 1990-es évektől kibontakozó irányzat a reklámozásban, illetve a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban. Újszerű, szokatlan, legtöbbször meghökkentő módszereket használ az üzenetei célba juttatására. Erre fő eszközei az ötletesség, a humor (morbid, abszurd, naturális etc.), illetve az esztétikum etc.
A területet jól ismerők négy, nagyjából jól elkülöníthető szegmensről beszélnek, ezek
a word of mouth („szóbeszéd”) vagy buzz;
ambient, amely az egyedi, nem tradicionális, illetve az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések gyűjtőneve (pl.:"street art", közterületi ambient médiumok etc.);
a viral, vagy vírusmarketing;
és az „astroturf(ing)” avagy pszeudo-fogyasztói csoportok létrehozása.
A célcsoportra fókuszálva, a fogyasztók nagyobb csoportjait az ő közvetítésükkel éri el, a szóbeszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák (elsősorban az internet) felhasználásával. Sikere erősen függ stimuláló, meglepő vagy szórakoztató üzeneteitől. Módszerei révén jóval olcsóbb lehet a hagyományos marketingnél, és a reklámkerülők tábora is hatékonyan elérhető vele. Ellenzői szerint a gerillamarketing lényege a provokatív figyelemfelkeltés, ezt a célt pedig gyakran csak normaszegéssel sikerül elérni. Számtalan szinonimája közül buzz marketing (bizsergő), cascading style (láncreakciós) marketing, centrifugal (szétgyűrűző) marketing, exponential (öngyorsító) marketing, a wildfire (futótűz) marketing érdemel említést.
Na, ennyit az unalmas "szárazanyagról"! :)
Youtube-os szörfölgetésem közepette találtam ezt a videót, és rögtön megtetszett!
Voálá a videjó:
Kérdéseim vannak, jöhetnek a kommentek:
- Ki vállalna ilyesmit?
- Mit szólnátok ha belecsöppenétek egy ilyen dolog kellős közepébe?
- Müködne ez a mikismagyarországunkban?
- Ugye milyen jók a zenék?
- Ki hinné el ezt ha felhívnád, hogy ez történik kötülötted?
- Kit hívnál fel elsőnek?
- Ugye milyen jól tolja az a laza seprűfejű gyerek?
- És a nyugdíjasok?
Ha továbbiak érdekelnek, akkor a történetről készült Werkfilmet erre kattintva eléritek!
Jó szórakozást hozzá!
Rákendroll :)
ezeket bőgtétek